Żyjemy w czasach powszechnego dostępu do ogromnej ilości informacji. Dziesiątki blogów, serwisów czy media społecznościowe pozwalają nam być na bieżąco z tym co dzieje się na świecie.

Nasze życie staje coraz bardziej online, co pociąga za sobą pewne konsekwencje, z których być może nadal nie zdajemy sobie sprawy. Konsumując treści pozostawiamy bowiem po sobie całą masę danych. Są to informacje na temat naszych zachować i tego, w jaki sposób konsumujemy treści, a także odnośnie naszych zainteresowań i tego, jakie rodzaje treści, a także jakie strony internetowe są dla nas najbardziej interesujące.

Z punktu widzenia właściciela bloga czy strony internetowej są to wręcz bezcenne dane. Pozwalają one bowiem przejść od poziomu „wydaje mi się, że...” do „wiem, że”.

Jednak zebranie danych to tylko pierwszy krok w drodze do sukcesu. W dalszej kolejności trzeba umieć z nich wyselekcjonować te najważniejsze, a następnie umieć na ich podstawie wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Właśnie na omówieniu tych trzech filarów chcę oprzeć swoją prezentację.

Najpierw pokażę, jak zbierać dane na temat swojej strony i odwiedzających ją użytkowników. Następnie nauczę, jak wśród tych wszystkich liczb i metryk odnaleźć to, co jest dla nas najważniejsze. Finalnie zademonstruję, jak dane przekształcić w informacje i wnioski pozwalające na podjęcie konkretnych działań mających na celu ulepszenie witryny i lepsze dostosowanie jej do potrzeb odbiorców.


Poznaj prelegenta